... al unui inginer

Monday, April 14, 2008

David Rockefeller

... am invatat ca eficienta mea depinde de abilitatea de a dezvolta si intretine o retea de persoane cu informatii de incredere si influenta.

Unii pot considera ca aceasa tehnica este cinica si manipulatoare. Nu sunt de acord. O astfel de abordare mi-a permis sa intalnesc oameni care au fost utili in atingerea unor teluri si mi-au dat ocazia sa leg prietenii de durata, care mi-au imbogatit viata.

[...]

Contrar opiniei multora, capacitatea de a obtine profituri este un element important in cadrul progresului societatii. Ispita profiturilor genereaza locuri de munca, creaza bogatie si ofera oamenilor forta, intr-un fel in care nici un sistem economic si social nu a putut-o face. Acesta este motivul pentru care nimeni nu ar trebui sa se simta vinovat ca face bani.

[...] fara intreprinzatori care sa doreasca scoaterea pe piata a unor noi produse si a unor idei noi si fara investitorii care sa fie dispusi sa ii finanteze, ar fi imposibil sa se obtina o crestere reala. Alternativa, dupa cum am aflat cu totii, cu parere de rau, in secolul XX, este controlul guvernamental asupra factorilor de productie, control al carui rezultat - dezechilibre ecologice, fabrici abandonate si vieti marcate de teroare pentru milioane de oameni - poate fi observat in Rusia si in Europa de Est, in Asia, America de Sud si Africa.

Memorii - David Rockefeller

1 comment:

Anonymous said...

Mi se par afirmatii de bun simt. Poate in momentul cand le-a gandit el erau revolutionare.

Traiasca capitalismul si beneficiile lui! Nu e cel mai bun sistem pe termen scurt, dar este sistemul care incurajeaza cel mai bine inovatia. Si pe termen lung asta duce numai la lucruri bune.